کمبود آب شرب برای ۴۰ روستایی غیزانیه

رییس شورای بخش غیزانیه کمبود شدید آب شرب ۴۰ روستایی این بخش را عنوان داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی عموری، رییس شورای بخش غیزانیه گفت: مردم 40 روستای غیزانیه برای تأمین آب شرب با مشکل جدی مواجه هستند و مخازن آب منطقه خالی شده‌اند و راننده‌های تانکرهای سیار انتقال آب به دلیل دریافت نکردن دستمزد از 2 هفته قبل اعتصاب کرده‌اند و درحال حاضر تنها یک تانکر به مردم آبرسانی می‌کند.

وی بیان داشت: در آبان ماه مقدار کمی شاهد بارش باران بودیم اما قدرت سبز کردن کشت کشاورزان را نداشت و به دلیل اینکه شرط بیمه شدن محصول زراعی سبز شدن بذر است، هیچ بیمه ای شامل اراضی زراعی غیزانیه نمی‌شود. کارشناسان جهادکشاورزی نیز اعلام کردند که بذر خراب شده و دیگر قابل سبز شدن نیست.

رییس شورای بخش غیزانیه افزود:اکثر دامداران غیزانیه در حال فروش دام خود هستند و امیدواریم تا پایان سال بارش داشته باشیم و علوفه‌ای برای دامداران فراهم شود زیرا دام‌ها درحال تلف شدن هستند.

وی بیان کرد: رودخانه فصلی گوپال که به 3 هور غیزانیه، شریفیه و منصوریه می‌ریزد در پی خشکسالی و فعالیت‌های نفتی خشک شده و سبب شده این 3 هور تبدیل به کویر شوند و مشکل آب شرب، نابودی زمین‌های کشاورزی و تلف شدن دام سبب افزایش مهاجرت از این منطقه شده است.

رئیس شورای بخش غیزانیه گفت: برای باز شدن سد بالادستی تلاش کردیم اما به ما گفته شد که در سد نیز آب کمی وجود دارد و درصورت بارش باران مقداری از آن رهاسازی می‌شود.

انتهای پیام/م

مخازن آب غیزانیه خالی شده‌اند

برچسب ها: بحران آب ، بارش باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.